Vägen framåt med EG MainManager
Spara tid och resurser med EG MainManager
EG MainManager är ett komplett CAFM-system (Computer Aided Facility Management), som idag används för förvaltning av mer än 30 000 byggnader i Europa.
Med EG MainManager kan du hantera energiförbrukning, ythantering, drift och underhåll, helpdesk, ekonomi och historik. Med full översikt i ett och samma system blir det lättare att budgetera korrekt och synliggöra avdelningens viktiga arbete.
Kännetecknet för systemet är enastående översikt, som du får med våra GIS-kartor, BIM-modeller och interaktiva 2D-ritningar.
3 bra anledningar att välja EG MainManager
Utforska våra moduler
EG MainManager erbjuder Skandinaviens största utbud av moduler – och med våra tilläggsmoduler kan du få en 100 % anpassad och användarvänlig lösning.
Helpdesk
Helpdesk är utformat för att ge den bästa översikten över alla meddelanden eller problem som uppstår i den dagliga driften av byggnader.
Vårt Helpdesk-system har en viktig instrumentpanel som är utformad för att visa alla ärenden och rapporter som registreras dagligen. Med modulen kan du se meddelanden rapporterade av kunder, användare, medborgare och tekniska arbetare.
Drift och underhåll
Modulen Drift och underhåll är ett kraftfullt verktyg för att hantera information och kostnader relaterade till driften och underhållet av fastigheter. Här kan du enkelt skapa underhållsplaner baserade på inspektioner, vilket säkerställer bättre beslutsstöd och framtida planering.
Serviceavtal
Spara all relevant information om ett serviceavtal, alla servicenivåavtal och definiera relevanta KPI:er för varje enskilt serviceavtal.
Tillgångshantering
EG MainManager har ett omfattande och flexibelt system för Asset Management. Med systemet finns möjlighet att registrera ett brett spektrum av olika tillgångar.
Du kan registrera och hantera tillgångar som konstverk, fordon, datorer och annan utrustning som är placerad inomhus eller utomhus.
Fastighetsförvaltning
Med fastighetsförvaltning kan du skapa hyresavtal, specificera kostnadsobjekt som är kopplade till avtalet, hyresperiod, indexjusteringar, etc.
Systemet har olika objekt som kan ingå i hyresavtalet. Det innebär att du kan hyra hela fastigheten, byggnaden, utemrådet, lägenheten, etc.
Energihantering
Med hjälp av energihanteringsmodulen får du en komplett översikt över energiförbrukningen i fastigheten. Modulen har utmärkta övervaknings- och analysfunktioner, vilket gör det enkelt för dig att följa upp överdriven förbrukning och identifiera möjligheter att förbättra energieffektiviteten.
Systemet stöder energizoner och använder virtuella mätare.
Med vår energimodul får du flera mätbara fördelar:
- Minska energikostnaderna
- Minska antalet serviceärenden
- Maximera livslängden på din utrustning
- Noggrann översikt över din energiförbrukning
- Identifiera och dokumentera energiförsörjning
- Underhålla fastighetsstrukturen i ett och samma system
Projektledning
Denna modul ger användaren en komplett översikt över pågående projekt, stora som små. Så du kan enkelt hantera dina projekt – du kan bland annat skapa ett projekt med en budgetram, milstolpar, etc.
EG MainManagers projektledningsmodul ger användaren en omfattande översikt över olika aspekter av ett projekt, inklusive:
- Framsteg
- Kostnad
- Historia
- Status
- Arbetsorder
- Deadline
- Entreprenörer
Space Management
Fysiskt utrymme i byggnader är dyrt, vilket gör det viktigt att kontrollera användningen av alla områden så effektivt som möjligt. Få en översikt över kapacitet, användning och utnyttjande med vår modul för ythantering.
EG MainManager gör det möjligt för dig att:
- Hantera ytanvändning
- Tilldela utrymme
- Få en översikt över användning
- Övervaka hyrda områden
- Beräkna hyresavtal
- Hantera mätningar
- Importera och hantera interaktiva ritningar av en fastighet
Portaler
Vi erbjuder fem typer av portaler som innehåller information om specifika ämnen:
Rengöringshantering
The module helps the person responsible for cleaning in the planning of cleaning tasks for the cleaning teams.
The Cleaning module allows the user to:
- Define quality standards and associate them with room types or specific rooms
- Set up cleaning models that define cleaning frequency and a normal cleaning time for a given room type
- Link cleaning models to rooms and customize cleaning information per room where desired
- Develop cleaning areas using interactive drawings
- Define cleaning teams and create profiles for measuring performance
- Manage the cleaning schedule through tasks and work orders
The system can calculate the time required to clean rooms and then aggregate for entire cleaning areas and buildings.
Rumsbokning & cateringtjänst
Det gör det möjligt att definiera rum som mötesrum och definiera tillhörande cateringpaket med priser.
Systemet erbjuder möjlighet att tillfälligt hyra ut vissa rum till interna eller externa användare. Bokning sker via en kalender där administratörer eller andra intresserade erbjuds en effektiv översikt över alla bokningar.
Andra funktioner inkluderar:
- Differentierade prislistor för varje rum, som kan anpassas baserat på variabla faktorer såsom hyresperiod och användare
- Möjlighet att skicka ett e-postmeddelande med en iCal-fil så att du kan importera bokningen via din egen e-post och kalender
- Hantera rumsblockeringar för bokningar under en period
- Hantera cateringtjänster och uthyrning av utrustning