Kundreferens

ABC Lavpris butikslösning

ABC Lavpris

Välfungerande drift hos ABC Lavpris.

Våra kassalösningar är driftsstabila och kan hantera de många expedieringarna under en dag. Torben Tobiasen, inköpare, ABC Lavpris

Med över 17 000 expedieringar om dagen ställer ABC Lavpris höga krav på kassasystemens upptid. Därför samarbetar företaget med EG Retail, som ger teknisk service och support om något krånglar.

1981 öppnade den första ABC Lavpris-butiken i Danmark. Sedan dess har ytterligare tio butiker tillkommit, så i dag finns det elva stycken. Alla butikerna i lågpriskedjan drivs av engagerade butikschefer som är angelägna om nöjda kunder och välfungerande drift.

Nedtid kostar pengar direkt
God kundservice är en viktig parameter i den hårda kampen om kunderna, inte minst i dagligvaruhandeln. Därför har ABC Lavpris stort fokus på både kvalitet, teknik och drift på it-området.

”Det är oerhört viktigt att våra kassalösningar är driftsstabila och kan hantera de många expedieringarna under en dag. För det första vill vi kunna ge våra kunder bästa möjliga service så att de får en bra köpupplevelse. För det andra förlorar vi ju pengar om vi inte kan expediera och betjäna våra kunder", säger Torben Tobiasen, ABC Lavpris.

Framgångsrik drift
En välfungerande drift med maximal upptid är alltså av största vikt. Därför ställer ABC Lavpris höga krav på att it-lösningarna i de elva butikerna ska fungera problemfritt.

”På ABC Lavpris har vi runt 60 pc-baserade kassaterminaler med skrivare, streckkodsläsare, skärmar och kortterminaler anslutna, och för att säkra bästa möjliga upptid har vi ingått ett fast serviceavtal med EG Retail”, fortsätter Torben Tobiasen.

Landstäckande service och support
EG Retails service- och supportavdelning består av 70 kompetenta och erfarna medarbetare som sitter centralt i Skanderborg och Holbæk. Medarbetarna är specialister på alla typer av service och support, från traditionell service för att åtgärda hårdvarufel på servrar, datorer och kringutrustning till support i komplexa ekonomi- och varustyrningssystem.

Om du ingår ett driftsavtal med EG Retail får du ett säkerhetsnät i form av snabb och kompetent assistans. Alltså slipper du fundera över serverhaverier, backup, support, systemuppdateringar och andra it-problem.

”Om det uppstår problem med it-utrustningen i en ABC Lavpris-butik, ringer butikschefen till EG Retail. Kan problemet inte lösas på telefon görs en bedömning och man bokar in en tid för besök på plats. Den kan bli allt från två timmar senare och upp till en vecka senare beroende på hur mycket den dagliga driften påverkas”, avslutar Torben Tobiasen från ABC Lavpris.