EG Market Basket Analysis

Få unik kundinsikt med hjälp av varukorgsanalys

Den personliga kundupplevelsen blir allt viktigare i detaljhandeln, även på nätet. Med varukorgsanalys kan du öka försäljningen och skapa en bättre kundupplevelse i webbshoppen. 

Kontakta oss för mer information

Kundreferenser

  • Venue Retail Group

    Venue har haft butiksdatalösningen FACKTA POS sedan 1999 och idag använder de även varuförsörjningssystemet FACKTA SCM och kundklubbsystemet FACKTA CRM.

  • MKB

    MKB energieffektiviserar och sparar miljoner med hjälp av Qlik.

  • Höganäs

    Att Höganäs och Qlik lyckades få in så stora mängder information och funktionalitet i ett och samma system.

  • Granngården

    Konkurrensen inom detaljhandeln blir allt hårdare och prispressen blir mer och mer påtaglig. Granngården hade tidigare svårt att utveckla affären med hjälp av lösningen som tidigare användes. En av de främsta utmaningarna var att förverkliga omnikanalstrategin, det vill säga att skapa den bästa sömlösa upplevelsen för sina kunder oavsett kanal.

  • Vidinge Grönt

    Salladsproducenten Vidinge Grönt AB växer och expanderar sin verksamhet och för att klara sin tillväxtplan så satsar de nu på ett modernt IT stöd!

  • Fyrklövern AB

    Sedan december 2011 har Fyrklövern AB använt Microsoft Dynamics AX som affärssystem, och lika länge har de samarbetat med EG.

  • Bong

    Bong effektiviserar verksamheten med Microsoft Dynamics AX!

  • Rusta

    Funktionen med marknadsundersökningar i FACKTA POS är en stor bidragande faktor till att vi har den utvecklingen vi har just nu: att vi har kunnat rikta marknadsföringen till de kunder som är "Rusta-fans".

  • Tura Scandinavia

    Läs om hur Microsoft Dynamics NAV hjälpte ett av de ledande grossistföretagen i Sverige att stärka affärsrelationerna med de stora detaljhandelskedjorna.

Nyheter och artiklar

3jul
Pressrelease
Norges största apotekskedja förändrar apoteksbranschen