Venue Retail Group
Venue har haft butiksdatalösningen FACKTA POS sedan 1999 och idag använder de även varuförsörjningssystemet FACKTA SCM och kundklubbsystemet FACKTA CRM.
Den personliga kundupplevelsen blir allt viktigare i detaljhandeln, även på nätet. Med varukorgsanalys kan du öka försäljningen och skapa en bättre kundupplevelse i webbshoppen.
Många nätbutiker kämpar med att skapa den "personliga touch" som en duktig säljare kan ge i en fysisk butik.
Med EG Market Basket Analysis kan du analysera stora mängder köpdata och ge kunderna personliga rekommendationer som bygger på bättre insikt i deras personliga önskemål.
På så sätt kan du skräddarsy din service efter varje enskild kund och erbjuda något långt mer personligt än upplysningen: "Andra som köpt den här produkten köpte också ..."
I videon får du veta mer om hur varukorgsanalys kan hjälpa ditt företag.
Dataanalys kan kännas som en så stor uppgift att det är svårt att komma igång. Men om du har en webbshop har du redan en bra datamängd att börja arbeta med.
Du kan använda personliga inloggningsuppgifter och historiska data för köpbeteendet som utgångspunkt för analyser och mer systematisk datainsamling.
Läs mer här om hur du skapar personliga köpupplevelser på nätet.Med hjälp av varukorgsanalys kan du förbättra kundupplevelsen, göra kunderna nöjdare över lag och förhindra kundbortfall. Fördelarna med att analysera dina data på djupet finns dock inte bara inom sälj och marknadsföring.
Vi på EG arbetar dagligen med avancerad analysteknik som kan hjälpa våra kunder optimera sina processer och uppnå konkurrensfördelar genom att låta deras data jobba åt dem.
Venue har haft butiksdatalösningen FACKTA POS sedan 1999 och idag använder de även varuförsörjningssystemet FACKTA SCM och kundklubbsystemet FACKTA CRM.
Att Höganäs och Qlik lyckades få in så stora mängder information och funktionalitet i ett och samma system.
Konkurrensen inom detaljhandeln blir allt hårdare och prispressen blir mer och mer påtaglig. Granngården hade tidigare svårt att utveckla affären med hjälp av lösningen som tidigare användes. En av de främsta utmaningarna var att förverkliga omnikanalstrategin, det vill säga att skapa den bästa sömlösa upplevelsen för sina kunder oavsett kanal.
Salladsproducenten Vidinge Grönt AB växer och expanderar sin verksamhet och för att klara sin tillväxtplan så satsar de nu på ett modernt IT stöd!
Sedan december 2011 har Fyrklövern AB använt Microsoft Dynamics AX som affärssystem, och lika länge har de samarbetat med EG.
Funktionen med marknadsundersökningar i FACKTA POS är en stor bidragande faktor till att vi har den utvecklingen vi har just nu: att vi har kunnat rikta marknadsföringen till de kunder som är "Rusta-fans".
Icopal har med en komplett performance management-lösning från EG effektiviserat ekonomifunktionens arbetsuppgifter. Läs mer om samarbetet här.
Läs om hur Microsoft Dynamics NAV hjälpte ett av de ledande grossistföretagen i Sverige att stärka affärsrelationerna med de stora detaljhandelskedjorna.
Vill du veta mer om våra produkter och tjänster? Kontakta vårt team av experter och berätta om din verksamhets behov och hur vi kan hjälpa dig.