02. januari 2018

Åhléns moderniserar kundupplevelsen med EG och Microsoft Dynamics 365

Åhléns är Sveriges ledande varuhuskedja med närmare 80 miljoner kundbesök varje år. Men med ökad konkurrens och stigande krav från kunderna behöver företaget stärka köpupplevelsen för att fortsatt vinna kampen om kunderna.

Nu står det klart att Åhléns väljer EG som partner samt Microsoft Dynamics 365 för butikslogistik och kassa. Genom utökad omnikanalfunktionalitet vill bolaget modernisera verksamheten och skapa en sömlös kundupplevelse. 

EG har djup branschkunskap inom detaljhandeln och stark kompetens inom Microsoft Dynamics 365. Tillsammans ska vi ta vara på möjligheterna med digital transformation för att skapa en sömlös kundupplevelse i världsklass. Ola Toresten, CIO på Åhléns

 

Med satsningen vill Åhléns säkerställa att de erbjuder bästa tänkbara köpupplevelse för den moderna kunden, något som blir allt viktigare inom detaljhandeln som blir mer och mer konkurrensutsatt. 

 

Konkurrensen inom detaljhandeln ökar hela tiden. Därför har vi satsat på att, med hjälp av Microsofts lösningar, hjälpa skandinaviska detaljhandlare att stärka sin konkurrenskraft och möta kundernas stigande krav. Edward Bjurström, Director Retail & Distribution på EG