Lediga tjänster

Möt en EG:are

EG är arbetsplatsen för dig som vill vara en del av Skandinaviens mest framgångsrika it-team. Bakom namnet står ett lag med 2 000 duktiga medarbetare. Här kan du möta några av dem och lyssna på deras berättelser om livet som EG:are.

  • Dorethe Tholstrup
  • Rikke Jacobsen
Tillbaka
Nästa

"Efter en intensiv arbetsdag gillar jag att tänka igenom dagens händelser eller bara koppla av medan jag tränar.” 

 

Vilka utmaningar hjälper du kunden att lösa? 

De lösningar som jag säljer underlättar kundernas dagliga arbete med bl.a. att administrera uthyrning och hyresgäster i ett administrationssystem. Tidigare skulle besiktningsrapporter fyllas i på karbonpapper och skickas runt i organisationen i flera exemplar för att skrivas under innan hantverkare beställdes. I dag kan allt skötas elektroniskt ute på besiktningsstället. Det är betydligt effektivare och gör att fastighetsförvaltaren kan vara mer produktiv. 

 

Vad motiverar dig mest i ditt arbete? 

Det som motiverar mig är att jag har en så stor grad av frihet och möjlighet att påverka. Min vardag är otroligt varierad och jag gillar att inte veta i förväg precis hur dagen ska se ut. 

Det är också motiverande att ingå i ett engagerat team där alla vill ge god service till våra kunder.  

 

Vad gör EG till en bra arbetsplats? 

För mig är EG en bra arbetsplats därför att jag får sälja en produkt som jag verkligen tror på och känner mig stolt över. Det är ett jobb där jag är i dialog med många människor och en arbetsplats där vi hjälper varandra och har kul tillsammans. 

 

Vad är viktigast för att du ska kunna utvecklas i ditt arbete? 

Det viktigaste för mig är att jag får ta ansvar och kan påverka resultaten. På sikt skulle jag kunna tänka mig att ta ett större ansvar för försäljningen. 

Det viktigaste för mig är att jag får ta ansvar och kan påverka resultaten. 

Dorethe Tholstrup

Senior Sales Executive

Tel: +45 7260 1383

dorethe.tholstrup@eg.dk

”Ibland har jag väldigt långa dagar, men sedan kan jag jobba mindre en annan dag när jag behövs hemma.” 

Rikke arbetar som konsult med fokus på affärsutveckling och optimal användning av analys- och budgeteringsverktyg. Hon har en omväxlande vardag med mycket kundkontakt och upplever att hon gör skillnad för kundernas verksamhet. 

Utveckling i vardagen och på kurser 

Rikke utvecklas professionellt i sin hektiska vardag som hela tiden bjuder på nya problem att lösa i samarbete med kunden. Konferenser och kurser både på hemmaplan och utomlands bidrar till att hon kan hålla sina kunskaper uppdaterade och skaffa sig ny kompetens. 

Bra balans mellan arbete och fritid 

Rikke sätter stort värde på den flexibilitet hon har i vardagen och möjligheten att själv bestämma hur hon vill lägga upp arbetsdagen. På så sätt kan hon få en bra balans mellan arbete och fritid.