Ett komplett system för kvalitetsledning och internkontroll
EG Landax är ett nätbaserat ledningssystem för administration, ledning och kontroll. Du får alla verktyg du behöver för att säkerställa kvalitetsledning, samlat i en enda programvara.
Avvikelsehantering är en viktig del av internkontroll- och förbättringsarbetet. I denna process ska du identifiera vilken oönskad händelse som inträffat, och varför. När detta är rapporterat ger det dig möjlighet att rätta till avvikelsen och förhindra att den upprepas.
Alla verksamheter, oavsett storlek, behöver någon slags organisationsstruktur för att fungera väl. En bra struktur är avgörande för verksamhetens effektivitet, samt för att implementera verksamhetens policyer och riktlinjer.
En väl fungerande avtalshantering som är förankrad i en kvalitetssäkrad process är helt nödvändig för alla företag som arbetar mot kunder och leverantörer, eller mellan avdelningar och företag och en motpart.
De flesta verksamheter upplever en trygghet i att ha ett system för varningar och dokumentation av allvarliga händelser och avvikelser. Varje sekund i en beredskapssituation, kris eller övning är viktig, och kan vara helt avgörande för resultatet.
Kundrelationshantering (CRM) handlar om arbetet med verksamhetens kunder och kundrelationer. En väl fungerande kundhantering är helt avgörande för försäljning och ett positivt anseende. Genom att använda ett nätbaserat och dynamiskt CRM-system kan du optimera denna process och bidra till ökad omsättning för verksamheten.
En system-dashboard ger dig en snabb och fullständig överblick över den information du behöver, i form av grafer, listor och andra digitala rapporter. En dashboard kan installeras med unikt innehåll och information för de olika användargrupperna i verksamheten.
I alla ISO-standarder för ledningssystem ingår krav om dokumenterad information. Därför är det av stor betydelse för de flesta verksamheter att ha ett enhetligt system för hantering och bearbetning av dokumentation.
Alla verksamheter med anställda som behöver en effektiv hantering av semester och semesteransökningar har användning för en dedikerad lösning för detta. Ett nätbaserat system gör denna process både enkel och lätt tillgänglig för såväl chefer som anställda.
Alla verksamheter med anställda måste säkerställa en kontinuerlig uppföljning av sjukanmälningar. Vid långtidssjukskrivningar ska även uppföljningsplaner utarbetas. Ett nätbaserat system gör denna process både enkel och lätt tillgänglig för såväl chefer som anställda.
Alla livsmedelsproducenter som behöver en effektiv och enkel HACCP-dokumentation av sina produktionslinjer får stor nytta av den här modulen. HACCP är en förkortning för ”Hazard Analysis (and) Critical Control Point”. Detta är en internationellt erkänd metod för att analysera faror och utvärdera risker inom livsmedelsindustrin.
Alla verksamheter som utför inspektioner och kontroller av byggnader och områden får stor användning av ett system som är optimerat för kontroll, besiktning och tillsyn.
Kompetenskartläggning ger dig en lätt tillgänglig översikt över verksamhetens certifikat och kompetenser. Detta bidrar till att verksamheten snabbt kan se vilka resurser som kan tilldelas olika projekt, och vilken kompetens som eventuellt behövs.
Alla verksamheter som använder sig av leverantörer och behöver en effektiv hantering av dessa kommer att ha nytta av en dedikerad systemlösning. Ett nätbaserat system gör denna process både enkel och lätt tillgänglig för såväl chefer som anställda.
Ett platsverktyg ger dig en snabb och fullständig översikt över verksamhetens inhemska och utländska fysiska avdelningar, samt administration kring dessa. Det bidrar därutöver till verksamhetens HMS- och kvalitetsarbete.
Alla verksamheter som vill ha en samlad och organiserad översikt över sina medarbetare, samt ha möjlighet att koppla ihop anställda med kompetenser, uppgifter och kontaktinformation m.m. kommer att ha användning för ett dedikerat system för detta.
Driftsloggar används för att rapportera och dokumentera information kring beredskapshändelser och övningar, och kan också användas som ett verktyg för krishantering och som varningssystem i driften.
Alla verksamheter är beroende av att små och stora uppgifter hanteras och genomförs för en effektiv och kontinuerlig drift. Ett bra verktyg för uppgiftshantering är därför avgörande för att verksamheten ska fungera väl, samtidigt som det bidrar till att uppfylla ISO-krav om internkontroll.
En anslagstavla används för att snabbt och enkelt sprida information internt till verksamhetens anställda. Detta bidrar bland annat till att stärka internkontroll och kvalitetsledning. Genom att använda ett nätbaserat system för detta är den interna kommunikationen alltid lätt tillgänglig för de anställda.
Ekonomiregistreringar är en viktig del av verksamhetens kontroll av bland annat investeringar, svinn och förbrukning.
Läs mer här (norska)
Produkter
Produkter
God översikt och styrning av verksamhetens produktlager är avgörande för alla som omsätter eller hanterar produkter. Detta bidrar till att öka medvetenheten kring kvalitet och internkontroll samt sparar både tid och pengar i företaget.
Ett ledningssystem för kvalitet baserar sig på verksamhetens processer och hur dessa styrs för att leverera tillfredsställande produkter och tjänster till kunderna. Väl fungerande processer är därför helt avgörande för din verksamhets resultat och framgång.
Projektledning är en stor del av många verksamheters vardag, och kan med hjälp av kvalitetssäkrat genomförande leda till bland annat konkurrensfördelar. Väl fungerande projektledning bidrar också till en god arbetsmiljö och ekonomisk tillväxt, samt tillvaratar medarbetarnas säkerhet och säkrar en effektiv drift.
Mötesprotokoll är ett viktigt verktyg för alla verksamheter som vill ha väl fungerande mötesrutiner. Referat eller protokoll bör skrivas vid alla möten för att uppfylla kravet på dokumentation, samt effektivisera uppföljningen av åtgärder efter möten. Protokoll kan också användas som ett värdefullt verktyg för att genomföra granskningar i enlighet med ISO-krav.
Läs mer här (norska)
Rapporter
Rapporter
Ett bra verktyg för rapportering av analyser och resultat bidrar till ett effektivare arbetsflöde för de allra flesta verksamheter och företag. Genom att kontinuerligt mäta och övervaka centrala registreringar har du alltid god dokumentation av effekten av ditt ledningssystem.
Gör riskanalyser enkelt och effektivt. Säkerställ trygghet och säkerhet på arbetsplatsen, och ta hand om de anställda genom att skaffa ett digitalt system för riskanalys till verksamheten.
När företaget har för avsikt att certifieras enligt ISO-standard ställs ofta krav på en bedömning av efterlevnad. Bedömningen säkerställer att du uppfyller de krav som ställs. En bedömning av efterlevnad är också till nytta för de verksamheter som måste förhålla sig till andra standarder, tillstånd, föreskrifter och liknande.
SJA står för säker jobbanalys och är en systematisk analys av möjliga riskelement knutna till bestämda arbetsuppgifter eller aktiviteter. Säker jobbanalys måste utföras i alla verksamheter och för alla arbetsuppgifter som har en risk knuten till sig. SJA ingår i en verksamhets internkontrollsystem och gäller både rutinuppgifter och obligatoriska uppgifter.
Checklistor kan användas för att dokumentera utförda kontroller, kom ihåg-listor vid uppgifter, nöjdhetsundersökningar eller vid andra tillfällen då man kan ha nytta av att ange information på ett strukturerat vis. Det är också ett bra stödverktyg för att kvalitetssäkra produkter, tjänster, externa och interna processer, projekt och mycket mer.
Timregistrering är en nödvändig del av många verksamheters vardag, och används bland annat för att dokumentera antal timmar som används på olika projekt, uppgifter, konsultverksamhet osv. Ett nätbaserat system gör denna process både enkel och lätt tillgänglig för såväl chefer som anställda.
De flesta företag behöver någon slags utrustning, oavsett om det är en firmabil, datorer, brandsläckare eller en hel flotta byggfordon och -utrustning. Kontroll och uppföljning av denna utrustning är viktig för att säkerställa en effektiv arbetsdag. Ett väl fungerande system för utrustningshantering behövs då.
Med sina 30 moduler och funktioner är EG Landax att betrakta som det mest omfattande och heltäckande stödsystemet för ledning i Europa.
Paketlösningar
Se våra populära produktpaket
EG Landax Basic (Grundpaket)
Ultimate
Enterprise
Tillbaka
Nästa
EG Landax Basic (Grundpaket)
Utforska EG Landax Basic – grunden till kvalitetsledning
EG Landax Basic ingår som ett grundpaket för alla EG Landax-kunder, och ger dig tillgång till avgörande funktioner som dashboard, anslagstavla, digitala rapporter och avdelningsadministration. Detta utgör grunden för EG Landax molnbaserade kvalitetsledningssystem.
EG Landax Basic är ett grundpaket som kräver köp av enskilda moduler eller någon av våra större paketlösningar.
MODULER OCH FUNKTIONALITET
Avdelningar: Organisera och administrera alla avdelningar sömlöst.
Dashbord: Få en komplett översikt över dina viktiga data och nyckeltal.
Kontaktpersoner: Håll ordning på viktiga kontakter och samarbetspartner.
Leverantörer: Effektivt samarbete med dina leverantörer och leveranser.
Platser: Översiktlig administration av olika fysiska platser.
Medarbetare: Administrera enkelt medarbetare och deras roller.
Mediebibliotek: Ladda upp och organisera bilder, logotyper, ikoner m.m.
Ekonomiregistreringar: Registrering och uppföljning av ekonomiska data för avvikelser, utrustning osv.
Anslagstavla: Dela viktig information med teamet via anslagstavlan.
Rapporter: Ta fram insiktsfulla rapporter för datadrivna beslut.
Landax APP: Tillgång till Landax användarvänliga app för arbete på språng.
För att få tillgång till modulerna och funktionaliteten i grundpaketet måste du köpa en eller flera av våra andra moduler. För de med större behov rekommenderar vi EG Landax Ultimate, vårt mest populära paket, som inkluderar EG Landax Basic plus flera avancerade moduler som avvikelsehantering, riskstyrning, dokumentkontroll med flera.
Vi är här för att hjälpa dig att hitta den optimala lösningen för din verksamhet, så tveka inte att kontakta oss för att utforska möjligheterna och skapa den ultimata kvalitetslösningen tillsammans med oss.
Den ultimata lösningen som erbjuder ett allsidigt och omfattande paket med funktioner för att stärka ditt kvalitetsledningsarbete. Detta är också det mest populära produktpaketet bland våra kunder.
Med EG Landax Ultimate får du alla moduler och funktioner i Basic-paketet, och dessutom en imponerande rad avancerade moduler som kommer att ta din verksamhets kvalitetsledning till nästa nivå.
Utforska detta allsidiga paket genom att klicka på och läsa mer om varje enskild modul.
MODULER OCH FUNKTIONALITET
Avvikelser: Effektiv hantering och uppföljning av avvikelser.
Dokument: Centraliserad och sömlös hantering av dokument.
Semester: Få en fullständig översikt över de anställdas semester.
Frånvaro: Administrera och följ upp de anställdas frånvaro på ett enkelt sätt.
Kompetens: Få en fullständig översikt över de anställdas kompetens.
Kunder/CRM: Bygg starka relationer med enkel hantering av kundinformation.
Uppgifter: Tilldela och övervaka uppgifter på ett enkelt sätt.
Produkter: Administrera produktinformation och lager på ett effektivt sätt.
Processer: Optimera arbetsflöde och processtyrning.
Protokoll: Registrera och få fullständig översikt över alla åtgärder.
Den ultimata lösningen, skalbar enligt dina behov. Med obegränsad tillgång till alla EG Landax-systemets moduler och fulla funktionalitet, är detta paket skräddarsydd för stora koncerner och specialiserade verksamheter som söker fullständig anpassning och frihet.
Enterprise omfattar alla moduler och all funktionalitet som EG Landax har att erbjuda. Detta ger dig en komplett paketlösning som kan uppfylla de flesta verksamheters krav på kvalitetsledning och internkontroll. Välj det antal användare som passar din verksamhet bäst, och ge alla obegränsad tillgång till EG Landax.
Upplev total kontroll och frihet att anpassa ditt kvalitetsledningssystem så att det passar dig perfekt, med EG Landax Enterprise.
Förutom alla moduler och funktioner från Basic och Ultimate ger Enterprise dig också tillgång till specialmoduler framtagna för att tillmötesgå de specifika behoven i just din verksamhet:
EG Landax Enterprise ger dig inte bara tillgång till de mest avancerade funktionerna, utan också möjligheten att anpassa systemet och antal användare helt efter dina behov.
Tillsammans jobbar vi för att skapa en lösning som ger dig fullständig kontroll över kvalitetsledning, helt anpassad till din verksamhet.
Du kan också kontakta oss direkt på telefon eller e-post: +47 62 53 36 80 – landax@eg.no
Håll dig uppdaterad om kvalitetsledning
Anmäl dig till vårt nyhetsbrev
På det sättet håller du dig alltid uppdaterad om de senaste nyheterna inom digitala styrsystem, vare sig du arbetar inom offentlig eller privat verksamhet. Du kommer också att få inbjudningar till kurser och seminarier.
Du kan när som helst ändra dina inställningar eller säga upp nyhetsbrevet.
När du anmäler dig godkänner du att ta emot mail och sms från EG Norge och närstående bolag. Mer information om godkännande och avregistrering hittar du här.
Kontakta oss
Vill du ha mer information om våra produkter och tjänster? Kontakta vår försäljningsavdelning för att diskutera din verksamhets behov och hur vi kan hjälpa dig.
Ring oss på +47 473 95 120 och få svar på dina frågor.