
Linda Hammarstrand
Linda har 20 års erfarenhet av kommunikation, HR och utbildning inom Stena-sfären. Där levandegjorde hon Stenas affärsfilosofi och värdegrund för 22 000 medarbetare världen över.
Hon har även arbetat som Director of Passion och varit en del av Clarion Hotels ledningsgrupp. Hon ansvarade för företagskulturen och att göra Clarion Hotel till Nordens mest attraktiva arbetsgivare.
Idag hjälper hon företag med att skapa en vinnande kultur.
Foto: Stellan Stephenson - Skillspartner

Kjell Dahlin
Kjell Dahlin är föreläsare, författare och retorikkonsult med över 25 års erfarenhet inom kommunikation och attitydfrågor i näringslivet. Han har en fil.kand. i retorik och är grundare av retorikbyrån Popretorik. Kjell är känd för sina engagerande och humoristiska föreläsningar som fokuserar på ämnen som kundbemötande, attityder, service och upplevelsekommunikation.
Han betonar vikten av att handlingar och beteenden kommunicerar starkare än ord och har utvecklat konceptet "popretorik" för att göra retorik tillgängligt och relevant för alla. Bland hans publikationer finns boken "Popretorik – Upplevelsekommunikation som övertygar", som fick hedersomnämnande i tävlingen Årets Ledarbok.


Claes Peyron
Claes är en svensk företagsledare med inriktning på employer branding och talent management. Han har en ledande roll inom Universum, där han ansvarar för verksamheten i Norden, Storbritannien och Irland. Med en bakgrund inom marknadsföring och kommunikation har han lång erfarenhet av att hjälpa företag att stärka sina arbetsgivarvarumärken och attrahera rätt talanger. Utöver sitt arbete på Universum delar han regelbundet insikter om employer branding och arbetsmarknadstrender, bland annat genom artiklar och föreläsningar.
Daniel Lindén
Daniel är medgrundare och produktchef på Tibber, som han startade 2016. Idag har Tibber över en miljon kunder i fyra länder och strävar efter att förändra elmarknaden genom smarta och automatiserade lösningar som hjälper kunder att minska både sin elförbrukning och sina kostnader.
Daniel har ägnat hela sin karriär åt att driva på digitaliseringen av elmarknaden, med erfarenhet som affärsutvecklare på E.ON och produktchef för energisystem på Tieto.


Hans Wigdahl
Hans Wigdahl är Teknisk Chef för Dynamics 365 och Power Platform på Microsoft i Sverige.
Innan detta har Hans spenderat ett antal år med att jobba i stora implementationsprojekt med Dynamics 365 i Europa, mellanöstern och Afrika.
Marcus Cordts
Marcus är kommersiellt ansvarig på Bright Energy, ett företag som utvecklar konsumentappar åt energibolag. Bright Energy har drygt 50 energikunder i Norden och över en halv miljon konsumenter som använder någon av deras kunders appar.
Marcus har tidigare varit ansvarig för energitjänster på soltjänstebolaget Svea Solar och dessförinnan arbetat som sälj- och marknadschef på GodEl. Han har en djup förståelse för energikundens behov – viljan att allt energirelaterat bara ska fungera – men också för utmaningarna med att vara en långsiktig aktör i ett större sammanhang: ett elsystem i balans.


Andreas Estmark, Axel Stenbom och Jesper Stenberg
Andreas Estmark har erfarenhet inom dataanalys och AI, där tidigt arbete med språkmodeller har format hans förmåga att göra komplexa dataset begripliga och värdefulla. Drivkraften att omvandla insikter till resultat tog honom från Kulturrådet till EG Mestro, där han leder utvecklingen av AI och avancerad analys. Genom samarbete med stakeholders och kunder hittar han innovationsmöjligheter som stärker både produkten och organisationen. Han har en masterexamen i statistik från Uppsala universitet.
Axel Stenbom har en bakgrund i retorik och socialpsykologi och en stark förmåga att göra komplexa ämnen tillgängliga. Hans drivkraft att förklara och förenkla har lett honom genom tidningsvärlden, politiken och startupen Qasa, där han formade företagets kommunikation. Idag leder han det kreativa arbetet med kundkommunikation och PR för EG:s energiuppföljningsprodukter. Han har en masterexamen i retorik från Uppsala universitet.
Jesper Stenberg har en masterexamen från Uppsala Universitet inom maskinteknik och industriell innovation. Han har erfarenhet av forskning inom beteendevetenskap på en förändrad energimarknad samt i uppdrag från RISE arbetat med energiprojekt i Sydafrika. De senaste sju åren har han varit med och utvecklat Mestro, idag i rollen som produktchef och med fokuset på att skapa fastighetsbranschens mest användarvänliga plattform.