
Implementeringen ha varit så smärtfri som det överhuvudtaget är möjligt.Pernille Kristensen, Medlemsadministratör
SF:s lösning ger partiet förbättrade interna processer med ökad automatisering av arbetsflöden. Lösningen ger också värde till användarna som bland annat är medlemmar och de som är aktiva i lokalföreningarna, i och med självbetjäningsplattformen och integrationerna ger bättre möjligheter att självregistrera och samla in data.
Nätverksportalen Mine Grupper ger partiet bättre möjligheter att bjuda in medlemmar och aktiva i det politiska arbetet genom att tillhandahålla en konfidentiell plattform för kunskapsdelning, nätverk och diskussioner.
Samarbetet med SF omkring implementeringen av lösningen har varit helt smärtfri, vilket har gjort vägen från signatur till driftsättning enkel. Denna upplevelse är delad av SF:s medlemsadministratör, Pernille Kristensen. Hon säger om samarbetet och implementeringen av lösningen:
”Implementeringen ha varit så smärtfri som det överhuvudtaget är möjligt. När det har förekommit frågor, som alltid gör i såna projekt, var EG Membercare supersnabba på att möta dem. Till exempel är jag djupt imponerad av hur de har konverterat data från det gamla systemet ”.
”På det hela taget har de varit riktigt bra på att förstå våra behov.”
SF:s sammanhängande medlemslösning består av:
- Medlemssystemet Membercare
- Självbetjäningslösningen Membersite
- Integration till ekonomisystemet Microsoft Dynamics NAV
- Integration till nyhetsbrevsklienten MailChimp
- Integration till nätverksportalen Groupcare Community
Kontakta oss
Vill du veta mer om hur EG Membercare kan förenkla medlemsadministrationen och skapa starkare relationer mellan medlemsorganisationen och dess medlemmar?
Som en kunnig leverantör är vi engagerade i att hitta den bästa lösningen för just er medlemsorganisation. Vi finns här för att ge råd och berätta om de möjligheter som vår lösning erbjuder.

Sales Executive
Pontus Warg