6 anledningar att använda onlinebokning i kliniken
Mycket av vår vardag har blivit digital. Vi spenderar mer och mer tid på nätet där vi läser nyheter, handlar eller tittar på underhållning. Vissa ogillar förändringar och vill att allt ska vara som det var innan, medan andra vill göra allt från sin mobil. Det är därför viktigt att du som klinikägare ger patienterna båda alternativen. Nedan ger vi dig 6 skäl till varför du bör börja med onlinebokning i kliniken.
Öppet 24/7
Under dagen finns det mycket att göra. Telefonen ringer mitt under en behandling och man hinner inte alltid ta upp den. Samtidigt vill många av dina patienter boka behandling när de sitter hemma i soffan klockan åtta på kvällen. Genom att använda onlinebokning kan kunder boka behandling när de vill – även mitt i natten. Detta sparar tid och ger patienten ett val. De kan boka från sin dator eller mobiltelefon utan att du behöver lyfta ett finger.
Egen receptionist
Tänk på onlinebokning som att ha en extra anställd. En som tar emot bokningar och låter dig fokusera på patienterna. Du kan fokusera på det som är viktigt medan schemat fylls av sig själv. Din "receptionist" vet när du har lediga timmar, hur länge de varar och vem som utför de olika behandlingarna.
Boka från Facebook
Använder du din Facebook-sida för att kommunicera och engagera dina patienter? Då är detta ett perfekt ställe att ge dem möjlighet att boka tid. Oavsett om de ser en behandling de är intresserade av eller får besked om en nyhet är det optimalt att låta dem boka direkt genom att klicka på en bokningslänk. Istället för att länka till en hemsida kan du länka till din bokningssida där information om personal, behandlingar och tider visas.
Enkel hemsida
När du använder ett modernt bokningssystem som EG Hano kan du enkelt använda det som en webbplats. Du väljer vilka färger och bilder som ska användas, samt design. På bokningssidan kan du visa personal, behandlingar och priser. Du kan till och med sälja presentkort som skickas till patienten elektroniskt. Allt en patient behöver veta innan de bokar en behandling hos dig finns på bokningssidan.
Den senaste teknologin
Att använda ledande teknologin är en av de viktigaste delarna när du marknadsför ditt företag som modernt, konkurrenskraftigt och anpassningsbart till ständigt föränderliga kundbehov. Tänk särskilt på de yngre patienterna som spenderar allt mer tid på sina mobiltelefoner. De vill boka tid online och genom att erbjuda onlinebokning visar du att företaget använder den senaste teknologin och de möjligheter det ger.
Tiden för papper och pärmar är förbi. Med ett molnbaserat journalsystem lagras din information säkert och du kan fokusera på patienterna.
Du kan se din kalender när och varifrån du vill. Är du borta från kliniken en dag kan du enkelt logga in för att se om du har några timmar lediga dagen efter, eller dagens omsättning i kliniken även om du inte är närvarande.
Automatiska meddelanden
Har kunder glömt sin tid? Då är det lämpligt att använda onlinebokning. När en kund bokar en behandling måste de ange sina kontaktuppgifter och fylla i nödvändiga formulär. De kommer att skickas en bekräftelse och en påminnelse som skickas automatiskt via e-post och/eller SMS.
Det är inte bara dina patienter som kan ta emot automatiska meddelanden. När en patient bokar behandling kan du få besked samtidigt så att du alltid är uppdaterad.
Nu när du känner till fördelarna är nästa steg att använda onlinebokning. EG Hano levererar ett komplett journalsystem som är lätt att använda. Vi levererar till en rad branscher inom hälsa. Förutom onlinebokning levererar vi kalender, journaler, detaljerade patientregister, betalningslösningar och ett stort utbud av rapporter och statistik – och mycket mer!
Kontakta EG Hano
Vill du prata med EG Hano?
Öppen