eService för åkerier
Vill du förbättra samarbetet med dina åkerier i vardagen?
Med eService från ASPECT4 kan åkare, truckhandlare, översättare och andra använda sig av självbetjäning och på så sätt spara tid.
Minimerar väntetiden
Via eService har åkaren hela tiden åtkomst till uppdaterad och lättillgänglig information om turen i eService.
Samtidigt förkortas väntetiden för speditören och alla andra som är involverade eftersom en chaufför inte längre måste vänta på ett meddelande från speditören som först ska skickas via en åkare, översättare o.s.v.
Få överblick med eService
Med eService får åkaren själv tillgång till den information som behövs. Åkaren får dessutom tillgång till en rad nya möjligheter:
- Månadskreditering: Se information om alla fordonskrediteringar och hitta de som saknas
- Hitta leveransbevis som saknas Se på vilka turer som CMR/leveransbevis inte har levererats
- Turöversikt: Se vilka turer fordonen är registrerade på eller har kört
- Ekonomisk överblick över poster, fakturor och kontoutdrag
Personlig lättöverskådlig instrumentpanel
På startsidan har åkerierna en personlig instrumentpanel där de kan se omsättning och körda kilometer.
Månadskreditering och möjlighet att hitta leveransbevis/CMR som saknas
Åkaren kan se de fordonskrediteringar som har utfärdats och kan själv kontrollera eventuella avräkningsdetaljer på skärmen utan att behöva kontakta en speditör. Åkaren kan även själv se poster, speditionsfakturor och kontouttag.
På så vis blir det enklare för åkaren att hålla koll på verksamheten, eftersom man får informationen både snabbare och enklare online. Till exempel kan åkaren enkelt hålla reda på fakturor online i eService och slipper leta efter utskrivna pappersfakturor och PDF-fakturor i e-postmeddelanden.
En ytterligare fördel är att åkaren kan se om han behöver skicka CMR/leveransbevis till speditören. Det enda som krävs är att man använder vänte-POD i ASPECT4.
Turöversikt
Turöversikten ger åkaren möjlighet att logga in och se vilka turer olika fordon är registrerade för. Åkaren kan se turen direkt tillsammans med nödvändig information, vilket gör att mindre kommunikation krävs mellan speditören och åkaren. Dessutom förkortas väntetiderna betydligt.
När åkaren löpande kan följa med i den uppdaterade informationen kan han vid behov ingripa direkt och behöver inte vänta på svar från en speditör.
Turöversikten visar dessutom en lista över de charteks där åkeriets fordon är allokerade. Härifrån kan man klicka på turen och se ordningsföljd och information om upphämtningar och leveranser.
I listan kan åkaren välja en specifik tur och se relevant information om den. Interna data som endast är till för speditören visas inte.
Tre fördelar med eService
- Enkel självbetjäning
- Minimerar väntetiden
- Alltid uppdaterad information